Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.
     

 


Rejestracja internetowa wniosków do oddziałów przedszkolnych

na rok szkolny 2019/2020 rusza

18 marca 2019 od godz. 800 do dnia 1 kwietnia 2019 do godz. 1200

Wnioski będą przyjmowane

w sekretariacie szkoły w godzinach:

Poniedziałek – Piątek 700 - 1600


„DZIEŃ OTWARTEJ SZKOŁY”

2 marca br., podczas dnia otwartego  naszą szkołę odwiedziły dzieci z rocznika 2012 i 2013 wraz z rodzicami. W roku szkolnym 2019/2020 rozpoczną one naukę w oddziałach przedszkolnych i klasach pierwszych. W programie spotkania  znalazły się m. in. konsultacje z nauczycielami, zwiedzanie placówki, zapoznanie z bazą lokalową i wyposażeniem pracowni, a także  informacje dotyczące zasad rekrutacji  w nowym roku szkolnym.

 Dla przybyłych dzieci przewidziano atrakcje i niespodzianki (plastyczne, sportowe, czytelnicze, komputerowe i z języka angielskiego), zaś dla wszystkich zaproszonych  gości słodki poczęstunek. Dzień ten przebiegł w miłej atmosferze pełnej wspomnień byłych absolwentów naszej szkoły, którzy przybyli do nas ze swoimi dziećmi.

Cieszymy się, że dzieci i rodzice mogli poznać naszą wyjątkową szkołę. Mamy nadzieję, że spotkamy się razem we wrześniu.

   

   

 

 

   

   

 

   

 

 

   

 


Łyżwy wiosną ???

XII Liceum Ogólnokształcące w Radomiu

 zaprasza

klasy 8 szkoły podstawowej

na bezpłatne zajęcia jazdy na łyżwach na całorocznym lodowisku.

Zajęcia będą odbywać się od 13 marca 2019

 - w środy od 11.00 - 15.00

     - w czwartki od 10.00 – 15.00

Zapewniamy również łyżwy.

Zapraszamy do kontaktu w sprawie rezerwacji terminu:

Tel. 48 366 58 05,  sekretariat@zso4.radom.pl, Radom, ul. Osiedlowa 36


SZKOŁY ZAKŁADU DOSKONALENIA ZAWODOWEGO W RADOMIU – oferta kształcenia dla klas ósmych

Szkoły Zakładu Doskonalenia Zawodowego pod względem kierunków nauczania, liczby uczniów i wdrażanych rozwiązań innowacyjnych są liderem wśród szkół niepublicznych. Działalność edukacyjną prowadzą od 1992 r. we własnej siedzibie przy ul. Saskiej 4/6, a od roku szkolnego 2014/2015 w drugim budynku - przy ul. Wierzbickiej 55. Od 1 września 2009 r. szkoła jako pierwsza w regionie radomskim wprowadziła do oferty edukacyjnej klasy o profilu wojskowym i strażackim, utworzone w ramach innowacji pedagogicznych. Od roku szkolnego 2011/2012 uruchomiona została klasa policyjna, od września 2013r. powstało Niepubliczne Gimnazjum z klasami mundurowymi,   a od września 2014 r. kolejna klasa mundurowa –  w zawodzie technik transportu kolejowego. W roku szkolnym 2014/2015 przy Szkołach  ZDZ  zainaugurowała swoją działalność Niepubliczna Szkoła Muzyczna I stopnia.

26 lutego uczniowie i nauczyciele ze Szkół ZDZ gościli w naszej szkole, przedstawili ofertę kształcenia oraz zaprezentowali swoje umiejętności na spotkaniu z ósmoklasistami.

 

 

 

 

 

 

 

 


Rejestracja internetowa wniosków do oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2019/2020 rusza 18 marca 2019 od godz. 800 do dnia 1 kwietnia 2019 do godz. 1200


Spotkanie z rodzicami uczniów klas VIII


ZAPROSZENIE

Serdecznie zapraszamy dzieci z rocznika 2012 i 2013

wraz z rodzicami na

„DZIEŃ OTWARTEJ SZKOŁY”

do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 26 w Radomiu

dnia 2 marca 2019r. (sobota) w godz. 1100-1400

Przewidziano niespodzianki i atrakcje dla przybyłych dzieci,

a dla rodziców konsultacje z nauczycielami uczącymi w oddziałach przedszkolnych i klasach pierwszych.

                     

Dyrektor szkoły

mgr Barbara Żelazowska


Projekt "Uniwersytet dzieciom"

W załączeniu informacje dot. projektu "Uniwersytet dzieciom" dla szkół podstawowych

Ogłoszenie o rekrutacji - pobierz

Formularz zgłoszenia - pobierz


UWAGA !!! Informacja dla uczniów klas 8 !!!

Szczegóły dotyczące rekrutacji do szkół ponadpodstawowych znajdują się w zakładce Informacje --> Rekrutacja.


UWAGA !!!

Wszelkie informacje odnośnie rekrutacji do klas pierwszych oraz oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2019/2020 znajdują się w zakładce Informacje --> Rekrutacja.



DYREKTOR

PORADNI  PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ  NR  2

w Radomiu, ul. Toruńska 9

zaprasza Rodziców dzieci przedszkolnych i szkół podstawowych

na zajęcia warsztatowe

„Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”.

Zajęcia mają na celu wzrost umiejętności wychowawczych, poprawę relacji
z dziećmi i pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

Zajęcia obejmują cykl 10 spotkań (trwających około 2 godzin) na których poruszane będą tematy dotyczące konieczności stawiania granic, radzenia sobie z uczuciami, zachęcania do współpracy, samodzielności, ról w rodzinie oraz skutków pochwał i kar.

Zajęcia rozpoczynają się 22.03.2019 r. (piątek) o godz. 9ºº w PP-P Nr 2
ul. Toruńska 9.

Informacje i zapisy w sekretariacie pod numerem tel. 48-331-24-98/507-121-102

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc o uczestnictwie w warsztatach decyduje kolejność zgłoszeń, które będą przyjmowane do dnia 8 marca 2019 r.    


PÓŁZIMOWISKO 2018/2019

W tym roku na półzimowisku było 30-ro uczestników w wieku od 6 do 13 lat. Codziennie dzieci i młodzież mieli zapewnione różnorodne atrakcje. Podczas konkursów uczestnicy prezentowali swoje talenty. Były śpiewy, zajęcia plastyczne i sensoryczne, sportowe rozgrywki i oczywiście zabawy na śniegu! Ciekawe i dające radość wyjścia (Hula Park, kino Helios czy tegoroczna Największa w Europie Edukacyjna Wystawa Budowli z Klocków Lego) pozwoliły spędzić czas owocnie i kreatywnie. Zobaczcie nasze zdjęcia jak wspaniale bawiliśmy się podczas zimowego wypoczynku w szkole :).

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 




  

„Warto walczyć o życie oraz o to, aby można mu było nadać ludzką godność”

DRODZY  RODZICE, NAUCZYCIELE, PRACOWNICY  ORAZ PRZYJACIELE  I  SYMPATYCY  SZKOŁY

Podarujmy 1% naszego podatku za 2018 rok MARECZKOWI – 4-letniemu synkowi Naszego kolegi, który urodził się w 28 tygodniu ciąży z zagrożeniem życia. Wraz z nowym rokiem rodzice MARKA mają nowe plany, wciąż żywe nadzieje związane ze zdrowiem syna. Podarowane pieniądze rodzice chcą przeznaczyć na specjalistyczny sprzęt medyczny, wyjazd na turnus rehabilitacyjny.Podobny obraz

Darowiznę w postaci 1% podatku przekazujemy poprzez formularz PIT-37 (lub inny) wpisując:

- w rubryce 123 „Numer KRS”  -  000 00 84 608

- w rubryce 124 – wnioskowaną kwotę 1% podatku

- w rubryce 125 „Cel szczegółowy 1%” – DLA  MARKA

Formularz PIT-28 – rubryki 139, 140, 141

Formularz PIT-36 – rubryki 415, 416, 417

Formularz PIT- 36L – rubryki 141, 142, 143

Dziękujemy wszystkim, którzy dotychczas ich wspierali, liczymy na kolejny gest dobroczynności z Państwa strony!!!


„Mój zawód – moja przyszłość”

10 grudnia 2018 roku w naszej szkole odbyło się spotkanie  pana Tomasza Trojanowskiego –  prezesa Firmy GGG i pani Beaty Kacprzak – kierownika kształcenia praktycznego w Zespole Szkół Zawodowych im. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” z rodzicami uczniów klas ósmych. Prelegenci  podkreślili wartość kształcenia dualnego, czyli połączenia kształcenia teoretycznego z kształceniem praktycznym w celu zastosowania i pogłębienia zdobytej wiedzy oraz umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy. Przedstawili również ofertę edukacyjną szkoły.


 

Szkoła otrzymała w podziękowaniu  własnoręcznie zrobioną bombkę i życzenia świąteczne od rodziny p. Marleny.

 


JUBILEUSZOWE DRZEWO

NA 100 –LECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

        13 listopada 2018 roku na terenie szkolnego parku zasadzone zostało drzewo – miłorząb japoński. Dyrekcja, uczniowie, nauczyciele oraz przedstawiciele rodziców w ten sposób uczcili 100-lecie Odzyskania przez Polskę Niepodległości,  była to kolejna  akcja organizowana z tej okazji w naszej szkole. Jubileuszowe drzewo będzie przypominało kolejnym pokoleniom o tak ważnym dla naszej historii wydarzeniu.

   

 

 

 

     

   

 

 


Drodzy Rodzice, Opiekunowie prawni
w poczuciu troski o zdrowie dzieci i młodzieży zwracamy się do Państwa z gorącym apelem o docenienie wagi problemu, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom przed skutkami chorób zakaźnych.
W związku z powyższym prosimy o zapoznanie się z listem Minister Edukacji Narodowej oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, skierowanym do Państwa.

Pobierz list


  

Dzisiaj – 9 listopada 2018 r. – o godzinie 11.11 wybrzmiał w naszej szkole czterozwrotkowy Mazurek Dąbrowskiego. Tym samym 306 uczniów i 21 nauczycieli oraz pracowników szkoły wzięło udział        w akcji „Rekord dla Niepodległej” ogłoszonej przez Ministra Edukacji Narodowej oraz Radę Dzieci    i Młodzieży przy Ministrze Edukacji Narodowej. 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  


Nasze inicjatywy, których celem jest uczczenie 100.  rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.


Prace nagrodzone w konkursie literackim "Jak dobrze jest żyć w wolnej Polsce..."

  • kategoria poezja

   

  

*************************************

Wolność

Wolność

zapisana polskimi słowami w zeszycie

 

Nie da się opisać uczucia

kiedy z domu na łąkę wybiegasz

 i rzucasz się w złote żyto

Albo latem nad morze pojedziesz

i wpadniesz w błyszczące morskie bałwany

Wtedy czuję wolność

kiedy mogę wyjść na ulicę i krzyknąć

że jestem najszczęśliwszym człowiekiem na świecie

Duma z tych

którzy na wojnie zginęli

kiedy słucham polskiego hymnu

a biało-czerwona flaga na wietrze powiewa

Opisać w kilku słowach się nie da

Czym wolność jest dla człowieka

                                                        Werik08

*******************************************************

Ojczyzno ma

Ojczyzno ma, wiele stuleci cierpiąca,

Ojczyzno ma, wiele krwi widząca,

Ojczyzno ma nad grobami ludu płacząca,

Ojczyzno ma z niewoli się podnosząca.

Zbyt wiele przeszłaś mateczko,

By zapomnieć obrazy złe,

Zbyt wiele w sercu ran,

By wymazać z pamięci swej.

Dzisiaj czas leczy rany twe,

Otula wolnością, swobodą,

Dzisiaj spokojna bądź,

Bo niepodległość jest z Tobą !

                                                       Juliuszan

**********************************************************

                                                                                                          Jan Cichy

Sen o niepodległości

Uczę się historii i nawet ją lubię

Polska przeszła wiele

Wiedzą o tym ludzie

Złą passę rozpoczął

Król  źle wybrany

Stanisław II August

Oddał nas w kajdany

Światełko nadziei

To błysło to gasło

3 maja dał przykład

że dla Polski warto

Przyszła targowica

Zdradzieckie zakusy

Rosja nas podbiła

Dołączyły Prusy

Naród polski rusza

Po II rozbiorze

Kościuszko już trzyma

W swym ręku proporzec

Lecz na nic ofiary

Już trzech nas rozrywa

Nie ma króla i Polski

Wiara gdzieś odpływa

Czy poddać się ? NIGDY

Nie spuścimy głowy

We Włoszech szykują

Się Polskie Legiony

Wojna krymska przyćmiła

Wielką siłę Rosji

Znów złączył się naród

Wobec wspólnej misji

Powstanie styczniowe

Krwawa zawierucha.

Nie było litości

Dla „polskiego ducha”

Poznali rodacy

Syberyjską tajgę

Wielu tam zostało

Przez rosyjską bandę

I wybuchła wojna

Ta wielka kostucha

Ofiar pochłonęła

A w nas tchnęła ducha

Walczyliśmy także

Marząc o wolności

I spełnił się wreszcie

nasz sen o niepodległości

*************************************

Z SZACUNKU DO GROBU

DWÓCH PANCERNIKÓW NA STRAŻY STOI

NA ŚMIERĆ SKAZANO WROGA

RZECZY POLSKIEJ

KRES ROZPACZY ŁZY ŚCIEKAJĄCE PO POLICZKACH

MYŚL O ŚMIERCI.

MÓJ RODZINNY KŁĘBEK WŁÓCZKI

POMÓŻ NAJŚWIĘTSZA PANI Z NIEBA

TERAZ PAŁACE MARMUROWE

WARSZAWA STOLICĄ

KRAKÓW ZE SMOKIEM

NADAREMNIE NIE WALCZYLI

NADAREMNIE NIE MÓWILI

NADAREMNIE NIE CIERPIELI

O HONOR

PAMIĘĆ NA ZAWSZE W KAŻDEJ GŁOWIE.

                                                Zoja

*************************************

  • kategoria proza

   

*********************************************

     Było słoneczne i upalne lato. Wybrałam się z rodzicami do swojego pradziadka, który mieszka w Lublinie. Jechaliśmy tą samą drogą, co zwykle, ale tym razem wydawało mi się, że jest jakoś inaczej, tak pięknie i jednocześnie spokojnie.       Z zachwytem patrzyłam przez okno samochodu. Niby te same lasy, łąki i łany pól. Piękne zielone drzewa stały wzdłuż drogi, dalej rozciągały się wspaniałe połacie zbóż. Gdzieś w oddali widać było dymiące kominy fabryki. Po drodze mijaliśmy małe miasteczka tętniące życiem. Zabiegani ludzie, którzy zapewne mieli mnóstwo spraw do załatwienia, w pośpiechu przemieszczali się z miejsca na miejsce. Kolorowe witryny sklepów prześcigały się w ilości wystawionego towaru. Zadbane chodniki były udekorowane ogromnymi donicami, w których rosły różnokolorowe kwiaty. Jednym słowem wszystko, czego można zapragnąć.

     Jednak coś nie dawało mi spokoju. Cały czas wracałam myślami do czasów, kiedy nasza Ojczyzna była w niewoli. Minęło tyle lat. Dziś otaczają nas takie wspaniałe rzeczy, a kiedyś… Przez 123 lata Polska znajdowała się we władaniu trzech państw ościennych. Nasz kraj został podzielony pomiędzy Rosję, Austrię i Prusy. Skutkowało to tym, że Polska całkowicie zniknęła z mapy świata. Dodatkowo nasi zaborcy zaczęli osiedlać się na ziemiach należących kiedyś do Państwa Polskiego. Na zajętych ziemiach rozpoczęli procesy germanizacji i rusyfikacji. Nie potrafię sobie wyobrazić, że dzieci nie mogły uczyć się języka polskiego, a we wszystkich urzędach, szkołach, bibliotekach i innych miejscach jedynym używanym językiem był rosyjski, a w zaborze pruskim – niemiecki. Każdego, kto się temu sprzeciwiał, surowo karano. Zamykano polskie kościoły, szkoły, teatry. Nie uczono o polskiej historii, kulturze i tradycji narodowej. Dziś wielu z nas zapyta: jak to możliwe, że nie można było obejrzeć ulubionego filmu, czy zagrać w ulubioną grę? Przecież dla nas to takie obce. A jednak… Karty historii ukazują nam również i takie czasy. Pomimo tak ciężkich i trudnych lat naród polski nie poddawał się. W różnych miejscach organizowane były tajne spotkania, podczas których przekazywano wiedzę o Polsce. W walkę z rusyfikacją i germanizacją włączyli się też wybitni przedstawiciele literatury i sztuki. Twórczość Henryka Sienkiewicza, Bolesława Prusa czy Elizy Orzeszkowej kształtowała świadomość narodową i przywiązanie do ojczystej ziemi.

     Droga Polski do wolności była bardzo długa. Pomimo licznych powstań, nie udało się doprowadzić do wyzwolenia kraju. Dopiero I wojna światowa, w której wzięli udział nasi zaborcy, stała się szansą na niepodległość, gdyż zaczęli oni tracić kontrolę nad zajętymi ziemiami, a Polacy stopniowo przejmowali władzę na okupowanych terenach.

     Dziś, patrząc z perspektywy czasu, można powiedzieć, że spotkało nas niewyobrażalne szczęście. Możemy żyć w wolnym kraju, w kraju, w którym mamy wolność słowa, wolność wyboru i jesteśmy wolnymi ludźmi. Mamy nieograniczony dostęp do szkół, kin, teatrów. Możemy uczyć się w naszym ojczystym języku. Możemy podziwiać piękno otaczającego nas świata, spędzać czas z najbliższymi, cieszyć się, że świeci słońce, że mamy do kogo się uśmiechnąć, czy kogo odwiedzić. Wspaniale, że Polska jest wolnym krajem. Jak dobrze jest żyć w wolnej Polsce!

                                                                                                                                       Sowa 10

********************************************

Sen o Wolności

    Z okazji zbliżającej się setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości  w mediach przypominane są wydarzenia z tamtych czasów. W telewizji wyświetlane są patriotyczne filmy. Na budynkach wywieszane są flagi. Jest to niezwykle ważna rocznica dla każdego Polaka, ponieważ po 123 latach zaborów udało się odzyskać niepodległość.

      Wieczorem przed snem  rozmyślałem, jaka radość panowała wtedy w kraju. Śniąc, przeniosłem się sto lat wstecz. Znalazłem się w jakimś pokoju. Siedziałem przy kominku i patrzyłem się w ogień. Nie wiedziałem, gdzie jestem i byłem rozkojarzony. Po chwili usłyszałem, że ktoś wchodzi do pokoju. Ze strachu zamarłem i nie mogłem się ruszyć. Do pokoju wszedł jakiś chłopiec i był wyraźnie zdziwiony, ponieważ wpatrywał się we mnie i nie wiedział, co ma zrobić. Po paru chwilach zapytał się, kim jestem i co robię w jego domu. Chłopiec ubrany był w czarne spodnie z szelkami i białą koszulę. Byłem zmieszany i nie wiedziałem ,jak się  przedstawić. Powiedziałem mu, że jestem Polakiem i pochodzę z Radomia. Zapytałem się go, jak ma na imię. Odpowiedział, że  Andrzej i spytał , czy napiję się herbaty. Przytaknąłem i po chwili przyszedł z tacą, na której były filiżanki. Zapytałem, gdzie są jego rodzice. Opowiedział mi o swoim tacie, który walczy w legionach polskich, a mama pracuje w aptece. Dodał, że jest z niego bardzo dumny i chciałby go kiedyś jeszcze zobaczyć. Zrobiło mu się smutno. Pocieszyłem go, że na pewno wróci. Po chwili milczenia zapytał się, jak podoba mi się jego dom. Rozejrzałem się i zobaczyłem piękne czerwone ściany, na których wisiały obrazy. Na podłodze rozłożony był dywan. Powiedziałem, że bardzo mi się podoba. Andrzej zapytał ,gdzie leży Radom. Zadałem pytanie, w jakiej miejscowości się znajdujemy. Powiedział, że to Warszawa. Niesamowite, że znalazłem się w naszej stolicy. Odpowiedziałem mu, że Radom znajduję się sto kilometrów od Warszawy. Nagle do domu weszła mama Andrzeja. Była zdziwiona tak jak on, gdy mnie zobaczył. Zanim zadała  jakiekolwiek pytania, chłopiec wytłumaczył jej, kim jestem. Po zapoznaniu się ze mną, zapytała, czy nie jesteśmy głodni i poszła do kuchni. Po kolacji zaproponowali mi nocleg. Przygotowując mi posłanie ,do domu weszła kolejna osoba. Był to tata Andrzeja, który wrócił z wojny. Miał na sobie mundur i na jego twarzy rysowały się  blizny. Z oczu leciały mu łzy. Był to bardzo wzruszający moment. Opowiadał, co przeżył na froncie. Wydało mi się to nieprawdopodobne, żeby spotkało go tyle okrucieństwa i cierpienia. Tata Andrzeja powiedział, że wreszcie Polska jest wolna . Andrzej z mamą wtulił się w strudzonego żołnierza. W tej samej chwili przeniosłem się do mojego domu. Był już świt i moi rodzice wołali mnie na śniadanie.

    Podczas tego snu przeżyłem lekcje żywej historii i zrozumiałem, ile trudu włożyli Polacy w odzyskanie niepodległości. Nie tylko żołnierze będący na wojnie doznali wiele cierpień, ale również ich rodziny oczekujące na nich w niepewności. Po śniadaniu poszedłem z dumą  na obchody stulecia odzyskania niepodległości.

                                                                                                                                 DZIKI

********************************************

„Jak dobrze jest żyć w wolnej Polsce…”

              Obchodzimy w tym roku bardzo ważną uroczystość, a mianowicie setną rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. 11 listopada 1918r. Rzeczpospolita po 123 latach w zaborach odzyskała swoją wymarzoną wolność. Uważam to za najważniejsze święto naszego kraju.  

               Jestem nauczycielką historii i mamą nastoletniej Zosi. Mam do czynienia z młodzieżą już kilkanaście lat i muszę przyznać, że praca z nią nie jest łatwa. Historia to ważny przedmiot. Zdaję sobie  sprawę, jak trudno jest czasami zapamiętać wszystkie daty, postacie, powstania itp. Duża ilość materiału często zniechęca dzieci do uczenia się. Uważają, że mają ważniejsze przedmioty, bardziej przydatne w życiu, a historię bagatelizują. W XXI w. ważnym celem człowieka jest zapewnienie sobie dobrej pracy z wysokimi zarobkami i ułożenie  przyszłości. Zauważam to u moich uczniów. Największą uwagę skupiają na przedmiotach takich jak np. j. angielski, matematyka. Sami rodzice wpajają młodym osobom, co tak naprawdę przyda   im się w życiu. Niestety w większości przypadków nie ma tam miejsca na historię. Rodzic bardzo dba o przyszłość swojego dziecka. Ja jako mama 15-letniej Zosi wiem, co mówię, natomiast dużą wagę przykładam również do tego, żeby wiedziała o historii naszego kraju. Pragnę, aby zdawała sobie sprawę z tego, że w życiu nie przychodzi nic łatwo i że nie zawsze było tak „kolorowo”,jakby się mogło wydawać. Od 16. roku życia dysponowałam dużą wiedzą na temat historii Polski, dlatego zostałam nauczycielką. Rok 2018 to szczególny dla mnie czas, ponieważ świętujemy setną rocznicę odzyskania niepodległości. Z tej okazji postanowiłam zaangażować moją klasę w przygotowania do apelu o tematyce patriotycznej. Jako że są jedną z najstarszych klas, mają zorganizować przedstawienie pt. „Jak dobrze jest żyć w wolnej Polsce…”. Wcale nie zdziwił mnie fakt, kiedy zainteresowanych było tylko parę osób. Sytuacja ta bardzo mnie zirytowała. Aby wyładować z siebie tę złość, zwierzyłam się mojej córce. Jej zdanie wcale nie poprawiło mi humoru, gdyż tak jak moi uczniowie, miała taką samą opinię na ten temat. Uważała bowiem, że całe przedstawienie nie będzie miało najmniejszego sensu. Mówi, że to tylko strata czasu dla oglądających, ponieważ i tak nikt nie będzie słuchał i zwracał  na to uwagi. Ja natomiast mam inne zdanie na ten temat i tak zaczęła się nasza dyskusja. Argumenty Zosi są dla mnie niedorzeczne. Uważam, że każdy powinien znać historię naszego kraju. To bardzo ważne tematy. Dzięki bohaterstwu, odwadze i ciężkiej walce ludzi żyjemy teraz w wolnym kraju. Nie stałoby  się tak, gdyby nie miłość człowieka do ojczyzny. Pragnę zauważyć, że Polska była w niewoli 123 lata. Jakie to musiały być ciężkie czasy dla Polaków. Polska podzielona była na III zabory, ale w każdym z nich działała inna polityka. W zaborze pruskim żyło im się dostatecznie dobrze, był to teren najlepiej rozwinięty, dosyć bogaty, bo powstawały nowe miejsca pracy dla ludu. Polityka państwa nie była najlepszą dla Polaków, aczkolwiek ludzie dawali radę.  Niestety trzeba wspomnieć, że nie do końca było tak dobrze. Istniała tam germanizacja, czyli proces wynarodowienia. Zakazano mówić tam w języku polskim. Popularną akcją był strajk dzieci we Wrześni. Młodzież sprzeciwiła  się nauczycielowi, który nakazał im nauki religii po niemiecku. W zaborze rosyjskim żyło im się ciężko. Zabór ten nie był tak dobrze rozwinięty jak zabór pruski pod względem materialnym i dobrobytowym. Polityka również była    nieprzyjazna. Występowała tam rusyfikacja  jeszcze ostrzejsza niż germanizacja. Polegała na przyswajaniu i celowym narzucaniu  języka rosyjskiego, obyczajów, kultury i wzorców w sztuce. Najlepszym i naJłagodniejszym zaborem był zabór austriacki, w którym pomimo biedy żyło się najspokojniej Polakom. Tamtejsza polityka wyróżniała się dość przyjaznymi stosunkami. Jednak pomimo tego musimy pamiętać, że najlepiej Polacy czuli  się u siebie i marzyli tylko, aby żyć znowu w ukochanej Polsce. Walczono na różne sposoby z zaborcami , jednak wszystkie te próby kończyły się przegraną. Najgłośniejszymi wystąpieniami zbrojnymi były: Powstanie Listopadowe i Powstanie Styczniowe. Oba zakończone porażką, ale dzięki nim Polacy pokazali, że nie będą się poddawali. Po walkach wszystkie osoby zaangażowane w powstania i sami uczestnicy zostali aresztowani i zamordowani. Najważniejszą osobą w akcji niepodległościowej jest Józef Piłsudski. Na pewno każdy zna to nazwisko. Był pierwszym marszałkiem Polski. Postać należy do historii, ale nadal powinna żyć w świadomości obywateli. Piłsudski i ruchy z nim związane najkonsekwentniej ze wszystkich polskich orientacji politycznych reprezentował ideę niepodległości Polski i najgorliwiej o nią walczył. Marszałek związał się z walką o niepodległość właściwie już od dzieciństwa i był tej idei wierny do końca życia, także po odzyskaniu państwa polskiego, kiedy to troszczył się o utrzymanie jego niezależności. Stał na czele Armii Polskiej i dzielnie walczył o nasze państwo.

                   Moje argumenty zupełnie zaskoczyły moją córkę. Zaczęła inaczej postrzegać ten temat. Nasza rozmowa trwała całą sobotę. Ale czy żałuję? Oczywiście, że nie. Udowodniłam Zosi, jak ważne jest to, aby znać dawne czasy i losy Polski. Wszystkie  walki, okrucieństwa, bitwy działy się naprawdę. Musimy uczyć nowe pokolenie szacunku do historii. To dzięki bohaterskiej postawie ludzi możemy teraz żyć w bezpiecznym i wolnym kraju. Realizujemy swoje cele, spełniamy marzenia i rozwijamy  zainteresowania. Porównując te wydarzenia do dzisiejszej swobody, możemy powiedzieć, że dobrze jest nam żyć w wolnej Polsce.

                                                                                                                               Chichotka

********************************************

Wolna Polska- cóż dziwnego w tym określeniu. A jakaż ma być?! 14 lat w niej żyję i nie widziałem  żadnych wojen, bitew czy  nalotów bombowych - chyba że w jakimś filmie. Na lekcjach historii  uczyłem się o swej Ojczyźnie od chwili jej powstania i poznawałem jej potęgę  za czasów Piastów, Jagiellonów i kolejnych władców  innych dynastii. Nawet myślałem, że fajnie byłoby żyć w tamtych czasach i np. walczyć ze Zbyszkiem z Bogdańca  zdobywając  krzyżacki Malbork, gromić Turków z Sobieskim pod Wiedniem, z Kmicicem wysadzić szwedzką armatę  czy z Wołodyjowskim  bronić Zbaraża przed oblężeniem potomków tatarskiego Tuhaj-Beja. 

  Kolejne  lekcje historii powiedziały mi  o losach Polski w latach  jej  rozbiorów, o powstańczych zrywach  narodu  karanego za  wielki patriotyzm  prześladowaniami, więzieniem w Szliserburgu, Magdeburgu czy zsyłkami na Syberię, aż po rozgrabienie Polski przez pruskich, austriackich i rosyjskich zaborców i zmazanie jej z mapy świata na długie 123 lata .

     Jako „pilny” uczeń  uczyłem się tej historii „odtąd- dotąd” i nigdy nie zaświtała mi myśl, że wtedy właściwie Polski nie było... Dopiero  zdobywanie  materiałów do mojego udziału w opowiadaniu  o radomskim  Czerwcu’ 76 roku śmiało powiem- otworzyło mi  trochę spojrzenie na  sprawę wolności. A duża w tym zasługa rozmowy z rodzicami, którzy sami z racji swego wieku (-równolatki tych wydarzeń)  mogli mi sprawy wyjaśnić.

      I wtedy przypomniały mi się  rodzinne  obiady u dziadków mamy i taty, a przede wszystkim u 93 letniej cioci, która mimo swego wieku była skarbnicą rodzinnych tajemnic, wspomnień i opowiadań. Jako „smarkaty” chłopak kiedyś puszczałem je mimo uszu, ale zmobilizowany  konkursem - pochłaniałem wszystko, o czym ciocia często opowiadała mojej mamie, a przede wszystkim, co zapamiętali mama i tata mojej mamy- czyli babcia i dziadek.

       A było o czym opowiadać, czego słuchać a nawet co oglądać. Dziadek mój - od dawna wielki kolekcjoner wszystkich pamiątek -dostał od  tej ciotki masę zdjęć, legitymacji, zaświadczeń, a nawet odznaczeń wojskowych. Wszystko to do dziś ma babcia i trzyma jak relikwie, oczywiście  chętnie o nich opowiadając, tylko przy tym nazbyt często  przeciera  załzawione oczy...

      Z szacunkiem oglądałem   książeczkę wojskową prapradziadka Stefana ( ojca ciotki ), który w 1908 r wcielony był do 10-letniej  przymusowej służby wojskowej  carskiej armii ( wtedy Radom był pod zaborem rosyjskim ). Stacjonował w Kownie i Wilnie ( Litwa wtedy należała do Polski), tam poznał praprababcię Lidę Sołowioff i się ożenił. Przeżyli wojnę polsko-litewską i zmuszeni  do ucieczki  po wojnie domowej w 1920 r z już nie polskiej Litwy przez Ukrainę  w 22r wrócili do Radomia z roczną córeczką.

  Młodszy  brat prapradziadka Mikołaj w  1914r walczył jako legionista Piłsudskiego u boku wojsk austro-węgierskich ( Radom wtedy w zaborze austriackim) i zginął pod Dęblinem.

     Radom ponownie trafił pod zabór rosyjski i był siedzibą  Rosyjskiego Rządu Gubernialnego. Wraz ze zmianą frontu miastem rządzili ponownie Rosjanie, Niemcy i Austriacy. W samo południe 2 listopada   1918  z balkonu austriackiej Komendy Powiatowej znany działacz polityczny tamtych lat doktor Kazimierz Kelles-Krauz wywieszając  flagę w narodowych barwach ogłosił powstanie pierwszej  po wojnie  Republiki Radomskiej. Radom jako pierwszy w Polsce poczuł smak wolności. Ówczesny kapelan wojskowy- ksiądz Dominik Ściskała wypowiedział bardzo mądrą myśl, że  to niezapomniana chwila dla ludzi, którzy odzyskali wolność po tylu latach, bo  urodzeni później, w wolnej Polsce, nie będą nawet mieć wyobrażenia „co to znaczy -nie mieć  ojczyzny” Republika Radomska trwała  tydzień - 8 listopada podporządkowała się  rządowi w Lublinie.

      W rodzinnych pamiątkach najbliższe wszystkim są dokumenty męża ciotki, który w czasie mobilizacji w 39r jako zawodowy kierowca przedostał się z kolumną rządową  do Rumunii, skąd jako ochotnik trafił do Brygady Strzelców Podkarpackich. U boku  majora Kazimierczaka w I Dywizji Pancernej gen. Maczka przeszedł cały szlak bojowy z polskim wojskiem na zachodzie Europy. Walczył w Szkocji, pod Narvikiem, w Normandii pod Falaise w 44r.Pamiątką po tej kampanii  są  rodzinie kolorowe baretki i wpisane  w książeczkę wojskową odznaczenia oraz zwykły krzyż Virtuti Militari, wszystko przyznane przez armie, u boku których walczył na obczyźnie i uznane przez Związek Bojowników o Wolność i Demokrację.

    W Polsce  o tym wojsku się wtedy  długo nie mówiło-a dlaczego,  to  zrozumiałem dopiero pisząc o radomskim czerwcu, kiedy rodzice uświadomili mi,  że  niewola to nie tylko więzy, pęta, kajdany ,kraty i cela. To też polityka zastraszania, śledzenia i prześladowania osób o niewygodnych poglądach. Biedny wujek nie dożył tych czasów, a ja tak chętnie z dumą zaprosiłbym go do swej szkoły, by się   pochwalić jego  orderami, posłuchać o walkach na froncie i pokazać zdjęcia  np. z wizyty w ich dywizji generała Sikorskiego.

     Widziałem też w tych zbiorach zdjęcie  dawnego cioci kolegi, biorącego udział  w słynnym zamachu na Kutscherę -pseudonim Miś, który w powstaniu warszawskim  stracił rękę. Kilka lat temu pochowany został  na cmentarzu wojskowym  na Powązkach, a na rodzinnym grobie  Issajewiczów  w Radomiu  wmurowano  upamiętniającą go tablicę. Grób ten zresztą często mijałem nie wiedząc  o tym bohaterze, gdyż  obok, w każde  Święto Zmarłych zawsze zapalam symboliczny   znicz na grobach żołnierzy poległych w 39r.Tak mamę uczyła babcia, a ją jej mama.

I ja  przekażę kiedyś tę tradycję. Bo dziś już wiem, dlaczego babci pocą się oczy, gdy grają polski  Hymn, gdy widzi mnie dumnego ze szkolnym sztandarem i gdy słucha  Warszawy śpiewającej pieśni  w rocznice powstania warszawskiego. Wiem, dlaczego jej ulubione kwiaty to czerwone maki. Zdradziła mi  tę tajemnicę   zaszyfrowaną dawno  w słowach  pieśni o makach spod Monte Cassino, czerwieńszych- bo z polskiej wzrosły krwi..."Historia ten jeden ma błąd, że wolność krzyżami się mierzy".

        Dziś nie  myślimy o tamtych smutnych i tragicznych czasach. Fakty te czy miejsca walki straceń znamy już tylko " z widzenia" na wycieczkach szkolnych czy na filmach .Żyjemy w spokoju, bezpiecznie i radośnie. Nawet zwykły płomień ogniska kojarzy nam się radośnie ze śpiewem, gitarą, pieczeniem kiełbasek, radosnym strzelaniem płonących szyszek, a nie jak Alkowi, Rudemu czy Zośce z ogniem wrogich  luf  i pożarem kamienic w powstańczej Warszawie. Nikt od nas nie wymaga ofiar, poświęcenia zdrowia czy życia w obronie wolności. Wolność stała się tak naturalna i oczywista, że na co dzień  jej nie zauważamy, korzystając na każdym kroku z jej dobrodziejstw i swobody. Uszanujmy zatem  ten bezcenny dar krwawo wywalczony i przekazany nam przez przodków.

       Jeszcze jedna myśl nasuwa mi się w tej chwili. Poeci pisali w chwilach  dla Polski krytycznych "ku pokrzepieniu serc" ślubując, że „nie rzucim ziemi”, że „nie damy pogrześć wiary”. Gnębieni dawnym socjalistycznym ustrojem nasi rodzice dumnie wznosząc palce złożone w znak zwycięstwa modlili się: „ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie” i śpiewali: „żeby Polska była Polską”.100 lat to ładny wiek. Traktujmy  tę 100letnią jubilatkę  z szacunkiem ,z jakim należy się Wszystkim walczącym w jej obronie. Obiecuję, że zawsze będę pamiętał  i doceniał,   ile  istnień kosztowało   zdobycie upragnionej wolności.

                                                                                                                                                                         Doktor ciekawski

********************************************


W dniu dzisiejszym został rozstrzygnięty konkurs plastyczny dla uczniów  klas IV-VI na kartkę pocztową upamiętniającą 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Uczniowie nagrodzeni to:

I miejsce – Paweł Pawelec z kl. V a

II miejsce – Agnieszka Kolanowska i Zuzanna Popis z kl. V a

III miejsce – Antoni Jankowski i Wiktor Bylica z kl. V a

Wyróżnienie – Natalia Barczyk z kl. V b

    

    

    


Dnia 9 listopada 2018 r. został rozstrzygnięty także konkurs plastyczny, którego uczestnikami były dzieci ze świetlicy szkolnej. Tematem konkursu była „Polska w kolorze biało-czerwonym – 100-lecie odzyskania niepodległości”.

Zwycięzcami konkursu są:

I miejsce – Alicja Górka z kl. II a

II miejsce – Zuzanna Pionka z kl. III a

III miejsce – Maja Kicior z kl. II a

Wyróżnienia – Damian Piskorski z kl. III a, Marta Angielczyk z kl. I b, Ignacy Kapusta z kl. III a

 

     

   


Uczniowie klas VI-VIII uczcili tę wyjątkową rocznicę poprzez wykonanie prezentacji multimedialnej na temat „Wolna Polska 1918 – Spełnione marzenia Polaków”.

Wyróżnienia w konkursie otrzymali:

Gabriela Gołąbek z kl. VIII b

Rafał Gołaszewski z kl. VII b



Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 2  w Radomiu, mieszczącej się przy ulicy Toruńskiej 9 w Radomiu

zaprasza Rodziców uczniów naszej szkoły na zajęcia warsztatowe

,, Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”.

Zajęcia te mają na celu wzrost umiejętności wychowawczych, poprawę relacji z dziećmi i pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

Zajęcia obejmują cykl 10 spotkań, na których poruszane są tematy dotyczące konieczności stawiania granic, uczuć, zachęcania do współpracy, samodzielności,

ról w rodzinie oraz skutki pochwał i kar.

Zajęcia rozpoczynają się 19.10.2018r.( piątek) o godz.16.00 w poradni, ul. Toruńska 9.

Informacje i zapisy w sekretariacie pod numerem tel. 48 331 24 98

Liczba miejsc ograniczona!!!


Dnia 27 września 2018 r. odbyło się zebranie sprawozdawczo-wyborcze Rady Rodziców.

Wybrano Prezydium Rady Rodziców w składzie:

Przewodnicząca RR – p. Aneta Kibler

Zastępca przewodniczącej RR – p. Greta Kraszewska

Sekretarz RR – p. Emilia Niewiadomska

Członek RR – p. Maciej Bis

Komisja Rewizyjna:

p. Aneta Gajewska

p. Agnieszka Gwozdowska


CIEKAWE LEKCJE WYCHOWAWCZE W KL. IVA I IVB

Dnia 4 października 2018r. w  ramach godzin wychowawczych dla uczniów klas 4A i 4B odbyły się zajęcia w formie praktycznych warsztatów (z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnych) poświęcone selektywnej zbiórce odpadów komunalnych, zorganizowane we współpracy z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Radomiu.

Celem ich było między innymi uwrażliwienie dzieci i młodzieży na ochronę środowiska,  a także przedstawienie zasad  i sposobów gromadzenia odpadów na terenie gminy miasta Radom, w tym ich prawidłowej segregacji w miejscu zamieszkania bądź nauki oraz recyklingu w oparciu o aktualne przepisy prawa.                 . 

Zajęcia przeprowadziły p. Jolanta Wójcik i p. Justyna Rychlicka – pracownice Urzędu Miejskiego we współpracy z wychowawcami klas czwartych p. J. Smolinską oraz p. B. Jamą. Uczniowie bardzo chętnie wzięli w nich udział, zgłaszając się do odpowiedzi, rzeczowo dyskutując,  a dodatkowo część z nich wykonała przepiękne plakaty ilustrujące swój wpływ na ochronę środowiska. W nagrodę wszyscy otrzymali biodegradalne bidony, a najaktywniejsi z nich oceny celujące z przyrody oraz uwagi pozytywne za wykonane prace plastyczne.

Mamy nadzieję, że uzyskana przez nich wiedza w przyszłości przyczyni się do zwiększenia świadomości społecznej w tym zakresie oraz dbałości o nasze środowisko na co dzień.

   

 

 

     

     

 

  


„Nie odchodzi się tak naprawdę i zupełnie 

bo mimo wszystko – pozostaje się w czyjejś pamięci

i czyimś czekaniu…” 

 

 

Z nieopisanym żalem i niedowierzaniem przyjęliśmy w dniu 27 września 2018 r. wiadomość o śmierci Naszej Koleżanki

śp. IWONY MAREK

którą wspominać będziemy jako wyjątkową, pogodną, ciepłą

i zawsze uśmiechniętą.

IWONKO !!!

To nie tak miało być.

Zupełnie nie tak.

Nie teraz, nie dziś…

Wyrazy głębokiego współczucia i słowa wsparcia oraz otuchy w tych trudnych chwilach składamy Rodzinie i Bliskim –

koleżanki i koledzy z PSP nr 26 w Radomiu


 

                      W dniu 13.09.2018 r.

                         o godzinie 17.00

                  odbędzie się spotkanie organizacyjne

                   Koła Szachowego UKS „ROSZADA”

                                 przy Publicznej Szkole Podstawowej Nr 26 w Radomiu.

 Udział w zajęciach jest bezpłatny. Członkowie koła, będąc członkami UKS „ROSZADA”, opłacają jedynie składki członkowskie w wysokości 30 zł miesięcznie. Instruktorem będzie Marek Niedźwiecki, trener szachowy, mający stosowne  doświadczenie, aktywny zawodnik, autor książek szachowych.

Kontakt:  Marek Niedźwiecki, tel. 507-43-40-79

adres mailowy: uks.roszada@gmail.com

Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów pragnących:

  •     nauczyć się gry w szachy
  •     doskonalić swoją grę.

                                        PREZES UKS „ROSZADA RADOM”


  Wnioski o stypendium szkolne na rok szkolny 2018/2019 można składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Radomiu w nieprzekraczalnym, ustawowym terminie, do 15 września 2018r.

Poniżej druki informacji o zasadach przyznawania w/w świadczeń.


UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO KLAS IV-VII

22.06.2018 r.

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

KLAS I-III I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

21.06.2018 r.


Harmonogram uroczystości zakończenia

roku szkolnego 2017/2018:

21 czerwca 2018 r. o godz. 17.00 – czwartek - dla klas I-III i oddziałów przedszkolnych

22 czerwca 2018 r. o godz. 13.00 – piątek – dla klas IV-VII – uroczystość z udziałem                 Pani Aurelii Michałowskiej – Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

 


HARMONOGRAM ZAJĘĆ PÓŁKOLONII

W PSP NR 26 W RADOMIU

02.07.2018r.- 06.07.2018r.

 

I TYDZIEŃ

DZIEŃ TYGODNIA

GODZINA

RODZAJ ZAJĘĆ

UWAGI

 

PONIEDZIAŁEK

 

02.07.2018r.

8.30

 

 

 

 

 

13.00

 

 

15.00

1. ŚNIADANIE

2. Zapoznanie dzieci z przepisami
BHP, podział na grupy, wybór
grupowych.

3. Gry i zabawy integracyjne
I i II grupa

4. OBIAD

5. „Kodeks bezpiecznego zachowania się nad wodą”- quiz, zagadki, krzyżówki.

6.   PODWIECZOREK

Świetlica

Sala gim. lub boisko szkolne

Świetlica /s. informatyczna

WTOREK

03.07. 2018r.

8.30

 

 

13.00

 

15.00

1. ŚNIADANIE

2. Wyjazd do kina Helios na film „Bella i Sebastian 3”.

3. OBIAD

4. Gry planszowe lub komputerowe (PG – podział na grupy)

5. Podwieczorek

Świetlica/s. informatyczna

ŚRODA

04.07. 2018r.

8.30

9.30

 

 

 

 

13.00

 

 

15.00

1. ŚNIADANIE.

2. Zajęcia zorganizowane przez Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa dotyczące racjonalnej gospodarki odpadami ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowej segregacji odpadów.

3. OBIAD

4. Zabawy przy muzyce z chustą „Klanza”  

(PG- podział na grupy)

5. PODWIECZOREK

sala informatyczna,

prowadząca pani Jolanta Wójcik

 

CZWARTEK

 

05.07.2018r.

 

8.30

9.00

13.00

 

 

15.00

1. ŚNIADANIE.

2. Wyjazd na basen Neptun.

3. OBIAD

4. Pieczątki z ziemniaka- „Letni

    krajobraz”.

5. PODWIECZOREK

świetlica              

 

PIĄTEK

 

06.07.2018r.

8.30

10.00

 

 

13.00

 

15.00

1  ŚNIADANIE

2. Wyjście do Muzeum im. J. Malczewskiego na wystawę „ Barwy dziecięcych losów” połączoną z warsztatami.

3. OBIAD

4. Mini zawody sportowe.

5.PODWIECZOREK

Świetlica/s. informatyczna

HARMONOGRAM ZAJĘĆ PÓŁKOLONII

W PSP NR 26 W RADOMIU

09.07.2018r.- 13.07.2018r.

II TYDZIEŃ

DZIEŃ TYGODNIA

GODZINA

RODZAJ ZAJĘĆ

UWAGI

PONIEDZIAŁEK 09.07.2018r.

8.30

9.30

13.00

 

 

15.00

1.ŚNIADANIE

2. Wyjazd na basen Neptun.

3.OBIAD

4.Spacer do parku szkolnego –

   zabawa w podchody.

5.PODWIECZOREK

Wyjście do parku.

 

WTOREK

 

10.07. 2018r.

    

8.00

10.00

14.00

 

 

15.00

1. ŚNIADANIE

2. Wyjazd do Hula Parku.

3. OBIAD

Kalambury – przedstawianie scenek znanych wierszy dla dzieci i młodzieży.

4. PODWIECZOREK

Świetlica

ŚRODA

11.07. 2018r.

8.30

10.00

 

13.00

 

 

15.00

1. ŚNIADANIE.

2. Wyjazd do kina Helios na film „Odlotowy nielot”.

3.OBIAD

4.Zajęcia plastyczne do obejrzanego filmu.

5.Zajęcia taneczne przy muzyce.

6.PODWIECZOREK

Świetlica

Świetlica

Sala gimnastyczna.

CZWARTEK

12.07. 2018r.

8.30

10.30

 

 

13.00

 

 

15.00

1.ŚNIADANIE.

2. Wyjazd do Skansenu- zwiedzanie oraz lekcja muzealna „Od ziarenka do bochenka”.

3. OBIAD

4.Gry i zabawy stolikowe.

5. Malowanie 10-ma palcami „Drzewko

    szczęścia”.

6.Podwieczorek

Świetlica

PIĄTEK

13.07.2018r.

8.30

 

13.00

 

 

15.00

1.   ŚNIADANIE.

2. Rozgrywki sportowe.

3.OBIAD

4. Dyskoteka. Wręczenie dyplomów, nagród.
    Podziękowanie za wspólnie spędzony czas.

5.PODWIECZOREK

boisko

sala


NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA

Szanowni Państwo !

Powszechnie wiadomo, że kluczem do wiedzy jest czytanie. Stąd też wielkim zadaniem szkoły i domu jest wytworzenie silnej motywacji do czytania, sprawienie,   by było ono zajęciem atrakcyjnym, aby książka zaspokajała pragnienia i potrzeby człowieka, zarówno  emocjonalne jak  i intelektualne.

Nasza szkoła została zakwalifikowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do grupy szkół, które otrzymały wsparcie finansowe dla biblioteki szkolnej w ramach wieloletniego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” – Priorytet 3.  

„Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych”.

Celem tego programu jest wzmacnianie potencjału i roli bibliotek szkolnych, uatrakcyjnienie księgozbiorów bibliotek, poprzez zakup nowości wydawniczych,  dzięki temu uczniowie będą mogli korzystać z najnowszych propozycji książkowych oraz e-booków oferowanych na rynku wydawniczym. Ważnym elementem programu  jest również wzrost  partnerstwa pomiędzy bibliotekami szkolnymi  a bibliotekami publicznymi.

W ramach  programu została przeprowadzona w naszej szkole ankieta pod hasłem „Czytelnicy wybierają książki do biblioteki”. Uczniowie, nauczyciele i rodzice zaproponowali tytuły, autorów i serie wydawnicze książek, które ich zdaniem powinny zasilić zbiory biblioteki.

 

Lista książek opracowana po głosowaniu, które najczęściej były wymieniane wśród głosujących:

  • Magiczne drzewo – książki z serii

  • Książki Agnieszki Stelmaszczyk, różne tytuły z serii o psach i kotach

  • Książki z serii Zaopiekuj się mną dla małych miłośników zwierząt

  • Książki z serii Tajemnice Lassego i Mai

  • Książki Grażyny Bąkiewicz -Korniszonek, Kosmiczni odkrywcy. Franio i jego bracia       

  • Nela mała reporterka – książki z serii

  • Dziennik Cwaniaczka – książki z serii

  • Oskar i pani Róża -  E. E. Schmitta

  • Kroniki Archeo – książki z serii

  • Jean Webster - Tajemniczy opiekun, Kochany Wrogu

  • Chłopiec szybki jak strzała z serii Magiczne dzieci

  • Najmniejsza dziewczynka na świecie z serii Magiczne dzieci

  • Chłopiec, który umiał latać z serii Magiczne dzieci

  • Niemałe kłopoty Matyldy i Skloty - Agnieszka Gadzińska

  • Wielkie odkrycia Matyldy i Skloty - Agnieszka Gadzińska

  • Michał Rusinek. Wierszyki domowe

  • Michał Rusinek. Wierszyki rodzinne

  • J.R.R. Tolkien - Hobbit

  • Michael Ende – Momo, Niekończąca się historia

  • Astrid Lindgren - Ronja, córka zbójnika

  • Minkowski Aleksander – Ząb Napoleona, Grzyby, Dolina światła

  • Anna Onichimowska – 10 stron świata

  • Książki z serii Mikołajek

  • Zwiadowcy - książki z serii

  • Polskie baśnie, legendy

  • Książki Agnieszki Frączek

  • Przygody Detektywa Pozytywki

  • Michel Piquemal - Bajki filozoficzne

  • Książki Grzegorza Kasdepke

  • Poradniki dla hodowców zwierząt

  • Czytam sobie – książki z serii

  • Florka – książki z serii

  • Doktor Dolittle i jego zwierzęta – książki z serii

  • Ziuzia i coś niezwykłego – Malina Prześluga

  • Ziuzia i dom na głowie – Malina Prześluga

  • Ziuzia -  Malina  Prześluga

  • Panama – opowieści o misiu i tygrysku

  • Poradniki – jak zrobić coś ładnego z papieru i nie tylko

  • Komiksy Tadeusza Baranowskiego

  • Seria niefortunnych zdarzeń – Lemony Snicket

  • Hebanowe serce – Piątkowska Renata

  • Książki Barbary Kosmowskiej

  • Lotta z ulicy  Awanturników - Astrid Lindgren

  • Erich Kastner - 35 Maja

  • 2001: Odyseja kosmiczna  - Arthur C. Clarke

  • Nela mała reporterka – seria książek

 

Głosujący zwrócili również uwagę,  aby uzupełnić zbiory biblioteki szkolnej o lektury dostosowane do nowej podstawy programowej, w szczególności do klas siódmych i ósmych. 

 

Dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział  w ankiecie.  Pamiętajmy – nie rodzimy się z potrzebą czytania, jednak nabywamy ją w ciągu całego życia. 

 

Nauczyciel- bibliotekarz
mgr Beata Adamczyk


V FESTYN RODZINNY W NASZEJ SZKOLE

W sobotę 9 czerwca 2018 roku odbył się w naszej szkole V FESTYN RODZINNY

pod hasłem „BAW SIĘ RAZEM Z NAMI”. 

W programie m.in.:

  •       Występy artystyczne dzieci
  •       Pokazy WOPR
  •       Wioska indiańska
  •       Akademia Tańca – darmowe pokazy
  •       Dmuchańce, basen z piłeczkami, trampolina
  •       Zabawa „w ciemno”
  •       Ścianka wspinaczkowa
  •       Turniej rycerski, łucznictwo
  •       Kawiarenka, grill, lody

oraz liczne inne atrakcje i niespodzianki.

Galeria



Drodzy uczniowie, Szanowni Rodzice i Przyjaciele szkoły

Zapraszamy na nasz festyn, który odbędzie się już w sobotę 9 czerwca w godz. 1100 – 1500 na terenie boisk szkolnych.

Rodzice zmotoryzowani proszeni są o parkowanie aut na parkingu z tyłu kortów – wjazd (będzie oznaczony) bramą przy dawnych garażach szkoły rolniczej.

Liczymy na Państwa obecność.

 

                                                                                                                             Organizatorzy


PÓŁKOLONIA  W  SZKOLE  !!!!

 

Wpłaty za półkolonię będą przyjmowane w dniach:

 11.06.2018r.    w godzinach    700 - 1500

12.06.2018r.    w godzinach   700 - 1500

w sekretariacie szkoły.

 

Koszt  półkolonii za 1 tydzień  170zł. od uczestnika

Koszt  półkolonii za 2 tygodnie  340zł. od uczestnika


POKAZ TALENTÓW

    W ramach zajęć pobudzających kreatywność dzieci, niektórzy uczniowie klasy I b w środę, 6 czerwca zdecydowali się zaprezentować swoje talenty.

Oskar Kacprzak wykonał makietę domu z ogrodem.

 

Michalina Bartos jeździła na rolkach.

Andżelika Janikowska-Skóra zademonstrowała układ gimnastyczny z udziałem  kocicy – Miętki.

Ewa Gwozdowska zaśpiewała piosenkę.

Tosia Seliga wykonała układ taneczny.

Wiktoria Wątły, to prawdziwa akrobatka.

 

Oto wszyscy bohaterowie tego popołudnia.

 

Mamy nadzieję, że następnym razem będzie ich więcej.

Wielkie brawa za odwagę !!!

  

A to nasza publiczność.


BEZPIECZNIE NA ROWERZE

    11.04.2018r. odbyło się w naszej szkole kolejne spotkanie  z pracownikiem Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Radomiu – st. sierżant Renatą Gawryś, dotyczące bezpieczeństwa. Tym razem  uczniowie klas czwartych dowiedzieli się o warunkach otrzymania pierwszych uprawnień do kierowania – karty rowerowej. Uważnie obejrzeli film na temat przepisów ruchu drogowego i  podstawowego wyposażenia roweru. Po projekcji prawidłowo odpowiadali na zadawane pytania.


 

    NOC W SZKOLE

    W nocy z 23 na 24 marca uczniowie klasy IV b pod opieką wychowawczyni p. Wiolety Czapczyńskiej i p. Emilii Michalskiej mamy Julii nocowali w szkole.

    Podczas „nocy w szkole” dzieci uczyły się samodzielności i odpowiedzialności, a także  umiejętności podejmowania ważnych dla siebie i innych decyzji. Zadania, które towarzyszyły temu wydarzeniu z pewnością się do tego przyczyniły: dzieci bowiem musiały same zorganizować sobie miejsca noclegowe, przygotować posiłki i posprzątać po sobie.

Uczniowie mieli też możliwość poznania innych niż na co dzień form spędzania wolnego czasu i być współorganizatorami naprawdę  dobrej zabawy.

Podopieczni uczestniczyli w grach i zabawach sportowych m.in. odbył się mecz w piłkę nożną i ręczną, poszukiwanie skarbu, podchody, kalambury, salon fryzur i makijażu, a na zakończenie dnia odbył się pokaz mody piżamowej i walka na poduchy. Na każdym kroku nie brakowało wszystkim dobrego humoru i pozytywnej energii. Głównym zadaniem zabaw było pokazanie dzieciom, że najbardziej owocne jest wspólne działanie, wszystkich razem, i aby wykonać zadanie, potrzebna jest współpraca.

    Pomimo olbrzymiej ilości energii, którą dzieci „przyniosły” ze sobą na tę imprezę, po takich przeżyciach wszyscy pozasypiali! Warto dodać, że dla niektórych była to pierwsza noc poza domem!

Uczniowie byli bardzo zadowoleni, opuszczali szkołę z uśmiechem oraz pytaniem - „Kiedy następna noc w szkole?”.

Dziękuję bardzo rodzicom za pomoc przygotowaniu dzieci do tej nocy, oraz p. Anecie Wojtysiak za słodki poczęstunek.

PRZEDSTAWIENIE PROFILAKTYCZNE WSPOMNIENIA NARKOMANKI

   W dniu 15 marca uczniowie klas VII wraz z wychowawcami i pedagogiem szkolnym obejrzeli w Resursie Obywatelskiej przedstawienie profilaktyczne pt. Wspomnienia narkomanki. Sztuka jest sceniczną adaptacją książki Barbary Rosiek pt. Pamiętnik narkomanki opowiadającej o wstrząsającej historii dziewczyny przypadkowo wplątanej w spiralę narkotykową. Uczniowie z wielkim zaciekawieniem przyglądali się grze aktorów Kieleckiego Teatru Lektur, którzy w konwencji fabularyzowanego dokumentu ukazali tragiczne żniwo stosowania dopalaczy. Finałowa część spektaklu uświadomiła dzieciom, skąd wzięły się dopalacze, jakie jest ich działanie i dlaczego są groźne dla naszego organizmu.

„Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny”

 

W dniu 26 lutego 2018 r. odbyło się w szkole spotkanie w ramach kampanii społecznej „Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny”,  która realizowana jest od 2014 roku na terenie szkół województwa mazowieckiego.

Przedsięwzięciu patronuje Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, jak i Mazowiecka Rada Bezpieczeństwa Publicznego w porozumieniu z Wojewódzkimi Ośrodkami Ruchu Drogowego.

Z tej okazji gościliśmy w murach naszej szkoły:

Zbigniewa Mazurkiewicza – Zastępcę Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Radomiu

Tomasza Sotowskiego – pracownika WORD w Radomiu

Podinspektora Dariusza Frączka – Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Radomiu

Starszą sierżant Renatę Gawryś – z wydziału Ruchu Drogowego KMP w Radomiu

Przedstawicieli Straży Pożarnej w Radomiu

Uczniowie klas 4-7 uczestniczyli przemiennie w trzech panelach:

- prelekcji z zakresu bezpieczeństwa połączonej z emisją filmu „…tak, chcę być bezpieczny”, którą poprowadziła starsza sierżant Renata Gawryś z wydziału Ruchu Drogowego KMP w Radomiu

- warsztatach z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej (uczniowie na fantomach doskonali umiejętność wykonywania resuscytacji krążeniowo-oddechowej), które poprowadzili funkcjonariusze Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu

- doskonalenie umiejętności jazdy motorowerem/motocyklem na symulatorze pod okiem pracownika WORD w Radomiu.

Każdy uczeń otrzymał także upominek w postaci zestawu BRD – 4 sztuki odblasków.

Jest to kolejna akcja promująca bezpieczeństwo wśród najmłodszych uczestników ruchu drogowego, którą zorganizowaliśmy na terenie naszej szkoły, mająca na celu popularyzację przepisów drogowych, zasad BRD i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2018/2019

Harmonogram rekrutacji - pobierz

Uchwała w sprawie określenia kryteriów rekrutacji - pobierz

Rekrutacja do klas pierwszych w roku szkolnym 2018/2019

Harmonogram rekrutacji- pobierz

Uchwała w sprawie określenia kryteriów rekrutacji - pobierz

ZAPROSZENIE

Serdecznie zapraszamy dzieci z rocznika 2011, rocznika 2012

i rocznika 2013 wraz z rodzicami na

„DZIEŃ OTWARTEJ SZKOŁY”

do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 26 w Radomiu

dnia 16 lutego 2018r. (piątek) w godz.1600-1800

Przewidziano niespodzianki i atrakcje dla przybyłych dzieci, a dla rodziców konsultacje z nauczycielami uczącymi w oddziałach przedszkolnych i klasach pierwszych.

 

 

                                                                               Dyrektor Szkoły: mgr B. Żelazowska

PÓŁZIMOWISKO W NASZEJ SZKOLE

AKCJA BEZPIECZNE FERIE W NASZEJ SZKOLE -11.01.2018r.

Spotkanie z Mikołajem w klasie I b.

 "Śniadanie daje moc"

8 listopada 2017 roku dzieci z oddziałów zerowych obchodziły dzień "Śniadanie daje moc". Z tej okazji same przygotowały zdrowe drugie śniadanie- kanapki z ulubionymi warzywami oraz owocowe szaszłyki.

Galeria

Bridge  of Books

Dzięki uprzejmości Ambasady USA w Warszawie American Corner Radom pozyskał duży zasób książek anglojęzycznych. W ramach  akcjii BRIDGE OF BOOKS otrzymaliśmy pomoce dydaktyczne ! Są to książki w języku angielskim, broszury, ilustrowane krajobrazy oraz mapy Stanów Zjednoczonych. 

Bardzo dziękujemy Pracownikom American Corner za współpracę i pomoc w uzupełnianiu biblioteczki szkolnej.

Nauczyciel języka angielskiego w PSP nr 26 w Radomiu

Agata Król

DRODZY RODZICE

Serdecznie zapraszam na spotkanie z p. Jarosławem Basaj – trenerem Fundacji Nowoczesna Polska, który w ramach ogólnopolskiego projektu „Cybernauci – Bądź bezpieczny w sieci” porozmawia z Państwem na temat:

„Moje dziecko a Internet – jak sensownie działać wychowawczo”.

Spotkanie odbędzie się w poniedziałek 6 listopada br. o godz. 17.00 w naszej szkole.

Pragniemy poinformować, że w naszej szkole wystartował już edukacyjno-taneczny program

"Wasza Frajda - Nasza  Pasja".  Pomysł zajęć zrodził się z pasji do tańca i ruchu - z wiary w sens wychowania poprzez sport oraz rozwijanie twórczych zainteresowań dzieci. Program obejmuje naukę tańców dyskotekowych, towarzyskich i narodowych. Zawiera elementy wspierające rodziców i nauczycieli w procesie edukacji i wychowania. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po jednej godzinie lekcyjnej na terenie szkoły. 

Do grupy Frajdy można dołączyć w każdym momencie! 
Szczegółowe informacje znajdą Państwo pod numerem telefonu 530 456 654 lub adresem mailowym biurofrajda@gmail.com 


                                                                               
          Z okazji Dnia Chłopaka, wszystkim mężczyznom dużym i małym życzymy samych radosnych chwil w życiu szkolnym jak i prywatnym, dużo zdrowia, uśmiechu i wytrwałości w dążeniu do celu.
                                                                     Życzą przewodnicząca Natasza Kraszewska i samorząd szkolny.

 

RADOŚNIE ROZPOCZĘLIŚMY NOWY ROK SZKOLNY!!! 


zapraszamy do galerii

 

Wyprawka dla pięciolatka i sześciolatka

w roku szkolnym 2017/2018

 W  PLECAKU: 

- zeszyt czysty 

- kredki ołówkowe 

- kredki świecowe 

- strugaczka 

- ołówek trójkątny gruby 

- klej w sztyfcie 

- gumka

  

DO SZKOŁY: 

- blok rysunkowy - 2 szt. 

- blok techniczny 

- blok rysunkowy kolorowy 

- farby plakatowe 

- mazaki 

- koperty zwykłe  - 5 szt. 

- plastelina 

- papier kolorowy 

- ręczniczek  mały z wieszaczkiem  ( podpisany) 

- strój gimnastyczny ( podpisana  koszulka i spodenki) w worku podpisanym 

- teczka na prace dzieci 9 podpisana 

- foliowe koszulki na prace z plasteliny ( 5 sztuk) 

- papier toaletowy – 2 szt. 

- dzienniczek w kratkę 

- mydło w płynie 

- chusteczki higieniczne w pudełku 

- bibuła kolorowa

 

  

Fitness Park – plenerowa siłownia przy naszej szkole – oddana do użytku!

W dniu 26 maja 2017 r. w obecności inspektorów z Wydziału Inwestycji, właściciela firmy, która wybudowała siłownię, radnego Rady Miejskiej – pana Marcina Kacy oraz dyrektora PSP nr 26 oddano do użytku siłownię zewnętrzną, która została wybudowana ze środków Budżetu Obywatelskiego 2017. To kolejny projekt, który udało nam się zrealizować przy współdziałaniu całej społeczności lokalnej. Siłownia została pięknie wkomponowana w nasz park. Składa się z 7 zestawów urządzeń do ćwiczeń - z czego 6 jest podwójnych (razem 13 stanowisk) oraz 4 ławeczek i 5 stojaków na rowery, osadzonych na nawierzchni z kostki betonowej. Mamy nadzieję, że będzie to miejsce często odwiedzane przez rodziny. Zachęcamy wszystkich do aktywności fizycznej i korzystania z różnorodnych urządzeń znajdujących się na terenie przyszkolnym z zachowaniem szczególnej ostrożności.

 

Galeria 1

Zapraszamy do: 

Cyfrowej platformy KUADERNO wspierającej nauczanie języka angielskiego - pobierz informacje

80 lat minęło…czyli jubileusz

Publicznej Szkoły Podstawowej nr 26 w Radomiu

1 września 1936r. zabrzmiał pierwszy dzwonek w murach naszej szkoły. Z tej okazji 11 października 2016r. uroczyście obchodziliśmy urodziny naszej dostojnej jubilatki. Jej bramy przekroczyło wielu dyrektorów, nauczycieli, pracowników administracji i uczniów. W uroczystości wzięli udział zaproszeni goście: przedstawiciele władz, zaprzyjaźnionych placówek, byli i obecni pracownicy, absolwenci i sympatycy szkoły.

Po mszy świętej uczestnicy przenieśli się do budynku szkolnego na uroczystą galę, którą rozpoczęła pani dyrektor Barbara Żelazowska okolicznościowym przemówieniem. W trakcie akademii przypomniano historię placówki, jej sukcesy i dokonania. Miłym akcentem był pokaz mody w stylu retro w wykonaniu naszych nauczycieli, polonez zaprezentowany przez uczniów czy montaż słowno – muzyczny pt. „ Nasze szkółkowo, czyli opowieść o szkole lat dziecięcych”. Dla upamiętnienia jubileuszu reprezentanci samorządów wszystkich klas posadzili „cis pamięci” oraz zakopali dla kolejnych pokoleń „kapsułę czasu” wypełnioną akcesoriami dnia codziennego. Do grona uczniów przyjęto dzieci z klas pierwszych, które złożyły uroczyste ślubowanie.

Na zakończenie prowadzący zaprosili gości do obejrzenia okolicznościowych wystaw przypominających najważniejsze momenty z życia szkoły na przestrzeni osiemdziesięciu lat.

Wspaniała atmosfera w czasie uroczystości, liczne brawa i uśmiechy zgromadzonej publiczności to dla nas najwspanialsza nagroda za wielomiesięczny trud włożony w przygotowania obchodów.

Dyrekcji, pracownikom, uczniom i rodzicom życzymy wielu sukcesów i… kolejnych jubileuszów.

Galeria mediów

Społeczność Publicznej Szkoły Podstawowej nr 26 w Radomiu składa serdeczne podziękowania wszystkim Gościom, którzy zaszczycili nas swoją obecnością  w dniu 11 października 2016 r. na jubileuszu 80-lecia naszej placówki. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie ciepłe słowa wypowiedziane pod adresem naszej szkoły . Mamy nadzieję, że ciekawa i czasem zaskakująca uroczystość, pozostanie na długo w Państwa pamięci.

Nasz jubileusz mógł się odbyć dzięki hojności Rodziców, sponsorów i przyjaciół. Z całego serca pięknie im za to DZIĘKUJEMY.

Sponsorzy jubileuszu

Marek Bal – „KRATKI.PL”

 

Aneta i Michał Gajewscy – Podłogi Drewniane „GAJEWSKI”

 

Sylwester Krawczyk – Zakład Masarski „KRAWCZYK”

 

Romuald Maliszewski – „AGA”

 

Grzegorz Tomaszewski – „TST”

 

Tomasz Wejman – „DELTA”

 

Rychlicka Teresa – Dom weselny „U KOWALA”

 

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe „RADKOM” Sp. z o.o.

 

„TREND GLASS” Sp. z o.o.

 

Artur Szymczyk – „HOMEschool”

 

Andrzej Mąkosa – firma  kurierska „UPS”

 

Mariusz Potrzebowski –  Agencja  Reklamowa „POLMEDIA”

 

Maciej i  Robert Szymańscy – Agencja  Reklamowa „EXPRESSDRUK”

 

Barbara i Tomasz Boczek

 

Ewa i Zygmunt Masiarz

 

Teresa i Jerzy Skrzek

 

Edyta Wachnicka

 

Leszek Kusyk

Magdalena Górka

Sylwia Łata-Alot  – „TEKA”

 

 

 

Pomocą służyli:

 

Dom weselny „ANTALIA” przy ul. Kierzkowskiej 106

 

Kamil Wójtowicz – Restauracja „BANKRUT”

 

Beata Badeńska – dyrektor PSP nr 9

 

Małgorzata Kotlimowska – dyrektor PSP nr 20

 

Jan Rychlicki – dyrektor Zespołu Szkół Integracyjnych

 

Robert Pluta  i Elżbieta Fituch – dyrekcja Zespołu Szkół Muzycznych

 

Uczennice z Zespołu Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług w Radomiu pod opieką Pani Małgorzaty Tomczyńskiej i Pani Magdaleny Farbiś.

 

dyrektor szkoły Barbara Żelazowska 

                                                                                                                                                                                      


Drodzy Rodzice!!!

Przypominamy o systematycznym logowaniu się do dziennika elektronicznego.

Zapoznacie się Państwo z:

- ocenami z poszczególnych przedmiotów,

- informacjami na temat wycieczek, konkursów,

- informacje od wychowawców, nauczycieli oraz dyrektora szkoły.

Logowanie do e-dziennika - kliknij tutaj

Problemy z logowaniem?

Drodzy Rodzice !!!

Po wygaśnięciu hasła należy:

1. wejść na stronę:   oswiatawradomiu.pl

2. wybrać ikonkę e-dziennik

e-dziennike-dziennik

3. Kliknąć na Przywracanie dostępu do konta

4. Wpisać własny adres e-mail (podany wychowawcy w pierwszej klasie) i zaznaczyć ikonkę Nie jestem robotem,

5. Odpowiedz na pytanie i kliknij ZWERYFIKUJ

6. Otrzymacie Państwo wiadomość na swoją pocztę e-mail i postępujcie według zaleceń ( tu samodzielnie zmienisz hasło)

Gratulacje!!! 

Jacek Przepiórka - administrator e-dziennika firmy LIBRUS


DODATKOWE INFORMACJE 

Na stronie http://www.bip.mops.radom.pl mogą Państwo uzyskać wszelkie informacje dotyczące pomocy i wsparcia świadczonego przez MOPS


Projekt Zakończony!!!

We wrześniu w naszej szkole zakończyła się realizacja projektu pod nazwą „W PSP 26 energię oszczędzamy i dlatego zieloną planetę mamy” w ramach przedsięwzięcia „LOKALNE EKOLOGICZNE INICJATYWY OBYWATELSKIE – RAZEM DLA ŚRODOWISKA”.

Projekt był finansowany przez Fundację na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa po uprzednim pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Realizacja przedsięwzięcia przebiegała w 3 etapach:

Etap 1 – wymiana 40-letniego oświetlenia na korytarzach szkolnych na lampy rastrowe, energooszczędne (montaż 62 lamp i 56 szt. kontaktów i włączników)

Etap 2 – umieszczenie 30 tabliczek znamionowych przy interesujących okazach drzew rosnących w parku okalającym szkołę (ścieżka dydaktyczna) w celu zwiększenia wiedzy na temat różnorodnych gatunków drzew, także chronionych i uwrażliwienie na piękno przyrody znajdującej się na terenie szkoły  (żadna inna placówka oświatowa w Radomiu nie może poszczycić się takim parkiem). Zachęcamy wszystkich do zwiedzania parku i obejrzenia bardzo ciekawych odmian drzew.

Etap 3 – zagospodarowanie części terenu wokół szkoły na ogród warzywno-zielny, który jest uprawiany przez dzieci (wspólne sadzenie i pielęgnowanie warzyw i ziół), a plony z niego (czasem dosyć pokaźne) są wykorzystywane do przyrządzania potraw w naszej szkolnej kuchni, np. marchew, pietruszka, rzodkiewki, cukinie, koper, sałata, mięta, tymianek i inne.

Galeria mediów