Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

DZIEŃ CHŁOPAKA W I B

W dniu 28 września 2017 roku uczniowie klasy I b wraz z nauczycielkami i rodzicami odwiedzili radomską Manufakturę Słodyczy „Sama Słodycz”. Panowie cukiernicy pokazali nam jak powstają ręcznie robione zdrowe i ekologiczne karmelki oraz lizaki. Próbowaliśmy, były pyszne. Postanowiliśmy sami zrobić  takie kolorowe cuda. Wybraliśmy barwy i smak, a potem każdy z nas formował swojego lizaka.

Wycieczka klas 5
Jest 5.45 rano 23 maja 2017 roku. Klasy V rozpoczynają swoją przygodę - wycieczkę do Ojcowa, Wieliczki i Krakowa. W Ojcowskim Parku Narodowym długo spacerowaliśmy, zobaczyliśmy Maczugę Herkulesa, Muzeum w Pieskowej Skale, szukaliśmy nietoperzy w Grocie Łokietka. Niestety, nie było żadnego :(  Następnie udaliśmy się do Wieliczki. Pan przewodnik długo oprowadzał nas po korytarzach kopalni aż trafiliśmy do restauracji. Zjedliśmy obiad pod ziemią!!!
Zmęczeni padliśmy w hotelu w Krakowie. Następnego dnia niewyspani, ale gotowi na nowe wrażenia, zwiedzaliśmy Kraków: Sukiennice, Wawel, Kościół Mariacki, Rynek Główny, Bramę Floriańską. Po obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną.
Zmęczeni, ale zadowoleni już w autokarze planowaliśmy kolejny wyjazd.

Opiekunowie wycieczki: Agnieszka Jabłońska, Blanka Wierzbicka, Beata Adamczyk

Galeria mediów

Wyjazd klasy IIIa, na zieloną szkołę do miejscowości Głaz woj. łódzkie.

Dnia 10 czerwca w sobotę klasa 3a, wyjechała na pięciodniową zielona szkołę ok. 240 km od Radomia. Był to pierwszy tak długi i daleki wyjazd dzieci bez rodziców, dlatego obaw było bardzo dużo.  Wiadomo tęsknota za rodzicami, mogła skutecznie uprzykrzyć dzieciom pobyt. Jednak okazało się,  że dzieci poradziły sobie z tą kwestią rewelacyjnie. Myślę, że dużo lepiej od samych rodziców:), którzy ciągle wpatrywali się w telefony, oczekując połączeń od swych pociech. Niestety nie było ich zbyt wiele, bo program zielonej szkoły był dość napięty i dzieci zajęte beztroską zabawą po prostu zapominały do nich zadzwonić. Dlatego, aby uspokoić tęskniących rodziców, niemalże na bieżąco zdawałam fotorelacje z naszych poczynań, przez społecznościowy portal fb naszej szkoły. Rodzice podglądając zabawę swych pociech, troszkę łatwiej przeżywali rozłąkę i tęsknotę za nimi:). Pięć dni upłynęło błyskawicznie zgodnie z powiedzeniem „Wszystko co dobre, szybko się kończy”. Dziś pozostały nam już tylko wspomnienia i zdjęcia z tamtych chwil. Wszyscy jesteśmy bardzo szczęśliwi, bo ten wyjazd  okazał się strzałem w dziesiątkę. Zarówno malownicza miejscowość jak i miejsce zakwaterowania zaskoczyły nas pozytywnie. Po trzech latach ciężkiej pracy otrzymaliśmy w nagrodę od losu wszystko co najlepsze:). Miejsce godne polecenia innym. Kto wie, może my sami kiedyś tam wrócimy…

Opiekunowie wycieczki: wychowawczyni Iwona Marek, wychowawca wspomagający Katarzyna Matracka

Zapraszamy na fotorelację.

Wycieczka – klasa IIIb – wych. Jadwiga Kowalczyk

Dnia  9.06.2017r. klasa 3b pojechała na wycieczkę do Rancza w Dolinie k. Mszczonowa.  Miasteczko niemal całkowicie przeniesione z Dzikiego Zachodu, a w nim: poczta, więzienie, bank, kuźnia oraz  witający prawdziwi kowboje, którzy zrobili na uczniach ogromne wrażenie. W programie wycieczki: lekcja o starych przedmiotach w skansenie, indywidualna jazda po padoku na dużym koniu, przejazd pociągiem westernowym, kopalnia złota - nauka płukania złota, zabawa dyskotekowa w salonie.

Duża atrakcją dla dzieci były gry i zabawy na powietrzu: przeciąganie liny, strzelanie z łuku, malowanie twarzy we wzory, zjeżdżanie w siano i wspólne ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Wszyscy uczniowie wrócili z uśmiechem na twarzy. Polecamy innym klasom!

Opiekunowie  wycieczki – wych. Jadwiga Kowalczyk i rodzic Pani Katarzyna Tomica.

Wycieczka klas 4

Śladami ojca Mateusza…

Dnia 23.05.2017r. uczniowie klas 4a i 4b pod opieką p. Moniki Grzyb,

p. Magdaleny Pająk i p. Wiolety Czapczyńskiej wzięli udział w wycieczce szkolnej do Krzemionek Opatowskich i Sandomierza.

Podczas zwiedzania Rezerwatu Archeologiczno – Przyrodniczego w Krzemionkach uczniowie poznali historię wydobycia krzemienia, mieli możliwość zobaczyć rekonstrukcję wioski z okresu neolitu. Oglądali ciekawe ekspozycje muzealne, dawne narzędzia, sposoby obróbki krzemienia. Dodatkową atrakcją było zejście do dawnej kopalni, gdzie trasą szybów i chodników przyglądali się pracy dawnych górników.

W Sandomierzu nad Wisłą, „mieście na siedmiu wzgórzach”, odbyli trasę śladami Ojca Mateusza tytułowego bohatera znanego serialu. Obejrzeli gotycką bramę Opatowską, ratusz, bazylikę katedralną, zamek królewski. Odbyli podróż podziemną trasą, która powstała z dawnych miejskich piwnic i składów. Z zaciekawieniem słuchali legendy o dzielnej Halinie Krępiance, która uratowała miasto przed najazdem Tatarów. Niezwykły był udział w żywej lekcji historii na terenie zbrojowni i możliwość przebrania się w stroje z epoki.

Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w restauracji McDonald’s w Ostrowcu Świętokrzyskim, gdzie uczniowie posilili się przed powrotem do domu.

Wspólny wyjazd zacieśnił przyjaźnie między uczniami, a przywiezione pamiątki i zdjęcia przywołają miłe wspomnienia.